BA (Hons) Pengiklanan dan Komunikasi Pemasaran Digital (3+0)
ID Kursus : (R/0415/6/0013)(01/30)(MQA/FA12174)
Kampus: Kolej SEGi Subang Jaya
Peringkat Pengajian: Ijazah Sarjana Muda
Institusi Penganugerahan : Universiti Greenwich, UK
Gambaran Keseluruhan Kursus
Ijazah yang merangsang ini direka untuk membangunkan keupayaan anda untuk mengenal pasti arah aliran, memahami tingkah laku pengguna, dan mencipta kempen yang menarik perhatian. Modul mengenai cerapan pelanggan, pengurusan jenama dan media sosial memfokuskan pada pengetahuan sebenar, manakala taklimat daripada Institut Pemasaran Langsung dan Digital serta organisasi lain memberi anda pengalaman praktikal.
Kelebihan dan faedah utama Pengiklanan Greenwich BA (Hons) dan Komunikasi Pemasaran Digital:
Gabungan ketat teori pemasaran yang mantap dan amalan digital pengiklanan yang canggih
Subjek pemasaran kami mendapat kedudukan tertinggi di London secara keseluruhan (Panduan Universiti Lengkap 2019)
Ijazah ini diiktiraf oleh Chartered Institute of Marketing (CIM) dan Chartered Institute of Data and Marketing (IDM)
Menawarkan pengecualian daripada peperiksaan CIM dan IDM
Salah satu ijazah pertama seumpamanya di UK, dan unik di Malaysia
Syarat kemasukan
UEC dengan 5 kredit
STPM dengan Gred C dalam 2 mata pelajaran (untuk Perakaunan dan Kewangan, memerlukan Gred C+ dalam 2 mata pelajaran)
A-Level dengan lulus dalam 2 mata pelajaran
Matrikulasi / Asasi atau setaraf
SAM / AUSMAT dengan min ATAR 60
SKM Berkaitan Tahap 5
Diploma Berkaitan
MQA-APEL T6
Keperluan Tambahan
Kepujian dalam Matematik pada SPM / O-Level atau setaraf dan min CGPA 2.50
Struktur dan modul program
Tahun 1
Prinsip dan Amalan Pemasaran (Bahagian 1)
Pengenalan kepada Pengiklanan
Pengenalan kepada Pemasaran Digital
Pembangunan Profesional Peribadi 1
Prinsip dan Amalan Pemasaran (Bahagian 2)
Aspek Kewangan Pemasaran / Perhubungan Awam
Pemasaran Kandungan Kreatif
Pengurusan Jenama
Bahasa Melayu Komunikasi 1 (Pelajar antarabangsa)
Tamadun Islam & Tamadun Asia (Pelajar tempatan)
Pengajian Malaysia 3 (pelajar antarabangsa)
Hubungan Etnik (Pelajar tempatan)
Pemikiran Reka Bentuk / Bahasa Kebangsaan A*
Tahun 2
Wawasan & Penyelidikan Pelanggan (Bahagian 1)
Pembangunan Peribadi & Profesional 2
Perancangan dan Pembelian Media
Pengurusan Pemasaran Global
Wawasan & Penyelidikan Pelanggan (Bahagian 2)
Kaedah Penyelidikan
Pengurusan Kempen Pengiklanan
Pengurusan Komunikasi Pemasaran Bersepadu
Statistik untuk Pengurus
Masyarakat Malaysia 5.0
Penglibatan Komuniti
Tahun 3
Pemasaran Langsung, Interaktif dan Digital (Bahagian 1)
Disertasi (Bahagian 1)
Pemasaran Internet
Isu Kontemporari dalam Pemasaran
Pemasaran Langsung, Interaktif dan Digital (Bahagian 2)
Disertasi (Bahagian 2)
Media Sosial dan Analitis
Komunikasi Strategik
Penempatan Perniagaan (Magang)
Bantuan Kewangan / Pembiayaan
PTPTN
KWSP
HRDF
Ansuran Bulanan EGi
Bayaran Permulaan yang Rendah
Peluang kerjaya
Ijazah ini akan menyediakan anda untuk jawatan pengurusan dalam pengiklanan dan agensi perhubungan awam dan pelbagai peranan pemasaran. Anda juga boleh meneruskan kerjaya dalam promosi jualan, pemasaran langsung, media, komunikasi digital dan bidang pengiklanan lain.
Tarikh Pengambilan & Orientasi
Pengambilan
14/1/2025 26/5/2025 15/9/2025
Tarikh Orientasi
13/1/2025 24/5/2025 13/9/2025
Pengambilan
Pengambilan
Membawa Industri ke dalam Bilik Darjah
Program perniagaan kami membawa industri terus ke dalam bilik darjah. Direka bentuk bersama, disampaikan bersama dan dinilai bersama oleh pemimpin industri, pelajar bekerja pada projek kehidupan sebenar dengan MNE, PKS, usahawan dan eksekutif tertinggi, memperoleh pengalaman praktikal dan pandangan yang membezakan mereka dalam dunia perniagaan.