Dasar untuk melibatkan pihak berkepentingan tempatan

PENGENALAN

Universiti SEGi menjunjung komitmen teguh untuk memastikan penglibatan pihak berkepentingan tempatan. Ini adalah sebahagian daripada tadbir urus yang kukuh (SDG16). Penglibatan pihak berkepentingan melibatkan memberi pihak berkepentingan peluang untuk berkongsi kebimbangan, dan pengetahuan serta untuk membangunkan hasil yang boleh diterima bersama. SEGi University komited untuk membangunkan hubungan kerja yang berkesan dengan semua pihak berkepentingan dengan melakukan setiap usaha yang munasabah untuk bekerjasama menyelesaikan isu-isu yang berlaku semasa melaksanakan mandat Universiti termasuk tetapi tidak terhad kepada meningkatkan penyampaian perkhidmatan. Universiti SEGi komited untuk bersikap terbuka dan jujur dengan pihak berkepentingan dengan menyediakan maklumat yang tepat dan tepat pada masanya dengan mengambil kira pandangan dan kebimbangan pihak berkepentingan.

Universiti SEGi hendaklah berbuat demikian dengan menilai keberkesanan aktiviti penglibatan pihak berkepentingan dan berusaha untuk terus meningkatkan prestasi penglibatan. Ini akan menyokong dan menambah baik inisiatif pelbagai pihak yang dalam satu cara atau yang lain berinteraksi dengan Universiti SEGi.

Pengurusan berkesan bagi kepentingan pihak berkepentingan mewujudkan muhibah, menggalakkan imej positif Universiti SEGi, dan meningkatkan pencapaian matlamat korporat. SEGi University secara sistematik berusaha untuk menangani perspektif pihak berkepentingan, membina kepercayaan, membangunkan perkongsian dan menggunakan pihak berkepentingan.

Atas sebab ini, "Dasar Penglibatan Pihak Berkepentingan Universiti SEGi" telah dibangunkan, untuk memberikan pendekatan strategik ke arah penglibatan dan penglibatan pihak berkepentingan. Dasar ini juga bertujuan untuk meningkatkan penglibatan pihak berkepentingan, dan pengurusan untuk memastikan imej korporat Universiti SEGi dikekalkan pada setiap masa, dan penyampaian perkhidmatan kekal pada kemuncaknya.

Pemilik Dasar & Pengawasan:

Pendaftar

Jabatan Sumber Manusia ialah pejabat yang ditetapkan bertanggungjawab untuk menyemak, mendidik dan memajukan pematuhan dasar dalam institusi kami, dengan pegawai yang dilantik menyelia perkara itu di seluruh organisasi.

Penyata Dasar
  1. Keterbukaan: Kami menganggap Universiti sebagai komuniti pembelajaran dan kami ingin menjadikan sempadan komuniti ini telap, terutamanya apabila keadaan, struktur dan hubungan sosial mungkin menimbulkan halangan.
  2. Kebersamaan: Kami menyedari bahawa kami mempunyai banyak perkara untuk dipelajari daripada masyarakat di mana kami berada serta banyak yang perlu disumbangkan. Kami melihat penglibatan sebagai proses dua hala dan bukannya sesuatu yang Universiti 'menyampaikan' kepada masyarakat.
  3. Kerendahan hati: Kami menyedari bahawa Universiti tidak mempunyai monopoli ke atas pengetahuan dan kita mesti melihat kepada 'pakar melalui pengalaman untuk membentuk pemahaman kita sendiri.
  4. Akauntabiliti: mesti ada proses yang disampaikan dengan jelas dan telus di mana individu dan komuniti boleh mempersoalkan proses dan amalan kita.
  5. Integriti: penglibatan kami adalah boleh dipercayai dan mempunyai kesan yang kami perlukan untuk memaparkan konsistensi antara apa yang kami katakan dan apa yang kami lakukan.
  6. keterangkuman: Untuk memberikan pengalaman dan peluang untuk melibatkan diri dengan semua masyarakat, tanpa mengira latar belakang. Kita perlu memberi tumpuan kepada "kumpulan yang sukar dijangkau".

Salinan penuh polisi ini boleh diakses melalui Portal Kakitangan SEGi Connexion.

Dasar dibuat pada 2022
Dasar disemak pada 2023