Bagaimana Pelajar Ini Menjadikan Sambutan Besar Tidak Dapat Dilupakan

Pelajar SEGi menjadi tumpuan utama pada Majlis Makan Malam Ulang Tahun Tadika St. Faith ke-35, menunjukkan kepakaran dan kebolehsuaian mereka dalam penghasilan acara. Diadakan pada 16 November 2024 di SJK Chung Hua No. 2, sambutan itu merupakan peristiwa penting bagi tadika, dan Kelab Penyiaran SEGi memainkan peranan penting dalam memastikan kejayaannya. Daripada pengurusan pentas dan fotografi kepada operasi sistem alamat awam (PA), para pelajar mempamerkan kecekapan teknikal mereka sambil memperoleh pengalaman praktikal yang tidak ternilai.

Sepasukan enam pelajar daripada pelbagai latar belakang akademik, termasuk Komunikasi Massa, Multimedia Kreatif, Psikologi, dan Pendidikan Awal Tahun, memikul tanggungjawab utama pada acara tersebut. Penyertaan mereka melangkaui pelaksanaan teknikal; ia merupakan satu peluang pembelajaran yang mengasyikkan yang melengkapkan mereka dengan kemahiran kepimpinan, penyelarasan dan penyelesaian masalah yang penting. Menurut Forum Ekonomi Dunia, 75% majikan menghargai pengalaman praktikal seperti pendidikan formal, menjadikan acara seperti ini penting untuk persediaan kerjaya.

Di luar pertumbuhan profesional, inisiatif ini mengukuhkan kepentingan penglibatan dan kerjasama komuniti. Dengan menyokong acara yang menghormati pendidikan awal kanak-kanak, pelajar menyumbang kepada Pendidikan Berkualiti (SDG 4), menyedari bahawa pembelajaran awal meletakkan asas untuk kejayaan sepanjang hayat. Kajian oleh UNESCO menyerlahkan bahawa kanak-kanak yang mendapat pendidikan awal yang berkualiti lebih berkemungkinan cemerlang dari segi akademik dan sosial, seterusnya menekankan kepentingan perayaan ini.

Baca artikel penuh di https://colleges.segi.edu.my/sarawak/how-these-students-made-a-grand-celebration-unforgettable/

Acara ini menyokong Matlamat Pembangunan Mampan (SDG) Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu berikut:
• Pendidikan Berkualiti (SDG 4)
• Industri, Inovasi dan Infrastruktur (SDG 9)
• Perkongsian untuk Matlamat (SDG 17)