Menangani Cabaran Biasa: Menangani Isu Pengemasan dalam Industri Hotel

Dalam dunia industri perhotelan yang sibuk, reputasi hotel bergantung pada pengalaman yang ditawarkan kepada tetamu. Walaupun banyak elemen menyumbang kepada pengalaman ini, salah satu yang paling kritikal ialah pengemasan. Kebersihan dan ketenteraman tidak boleh dirundingkan dalam industri perhotelan, dan kesilapan langkah dalam jabatan ini boleh memberi kesan yang besar kepada reputasi dan keuntungan hotel. Oleh itu, menangani dan menangani isu pengemasan biasa dengan berkesan adalah penting bagi mana-mana hotel yang berjaya.

Dalam perbincangan saya dengan Achmad Umar, Pengurus Pengemasan di The Prestige Hotel Penang, beliau menekankan peranan penting jabatan pengemasan dalam hotel. Walaupun tetamu mungkin menganggapnya sebagai operasi 'di sebalik tabir', pengemasan menyumbang dengan ketara untuk meningkatkan pengalaman tetamu dan memastikan kepuasan keseluruhan. Justeru, beliau menyatakan beberapa cabaran yang dihadapi oleh jabatan pengemasan.

Teruskan membaca: https://bit.ly/3Sngu79