Berita
Berita
Ketahui Apa Yang Berlaku Di Sekitar Kampus
- Semak imbas Mengikut Kategori
- Kecemerlangan Akademik & Penyelidikan
- Perakaunan dan Kewangan
- Kesan Alumni
- Seni Bina / Alam Bina
- Seni & Reka Bentuk
- Artikel
- Artikel (Bahasa Cina)
- Artikel (Bahasa Melayu)
- Pengajian Perniagaan & Pengurusan
- Kerjasama & Perkongsian
- Komunikasi & Pengajian Media
- Sains Komputer & Sistem Maklumat
- Pergigian
- Pendidikan
- Kejuruteraan – Kimia
- Kejuruteraan – Awam & Struktur
- Kejuruteraan – Elektrik & Elektronik
- Kejuruteraan – Am
- Umum
- Kesihatan & Sains
- Sorotan
- Pengurusan Hospitaliti & Riadah
- Undang-undang
- Perubatan
- Metacampus
- Berita
- Berita (Bahasa Cina)
- Berita (Bahasa Melayu)
- Optometri & Sains Penglihatan
- Pencapai kami
- Farmasi & Farmakologi
- Lepasan ijazah
- Psikologi
- SEGi dalam Berita
- Tidak dikategorikan
- Sarjana Muda
- Apa Kata Pakar Kami
Kolej SEGi Pulau Pinang mendapat pendedahan memasak
Beberapa pelajar dari Sekolah Hospitaliti Kolej SEGi Pulau Pinang dan…
户外学习,非常体验
户外学习活动透过展示课程内容,可提升学习成效。另外,户外呈现也能让学生们练习沟通和人际交往技巧。秉持这个理念,血液学1课程的讲师Candy Chong决定让参加学生们在SEGi砂拉越分校的大厅上,进行各类血液疾病的作业呈现。阅读全文:https://colleges.segi.edu.my/sarawak/pelajar-benefitted-from-assignments-outside-the-class/
Sesi Jam Amal:给孩子们一个善念
来自SEGi酒店与旅游管理学院(SoHTM)的学生,于2022年10月2日帮忙筹办了Charity Jam Sesi 2022(CJS20。 2022由马来西亚酒店协会(MAH)、食品援助基金会和马来西亚食品及饮料行政协会(MFBEA)合办,而SEGi则是上述三个组织的成员。今年的活动旨在为儿科重症监护病房(PICU)筹集资金。PICU是一个为重病儿羛提三级转诊的中心,并为自CJS设立以来,一直支持这项有意义活动的各位音乐家為。点击此处,阅读全文:https://colleges.segi.edu.my/subangjaya/charity-jam-session-for-the-children/
Pelajar mendapat manfaat daripada tugasan di luar bilik darjah
Mengambil kelas di luar bilik darjah boleh meningkatkan…
IHCM开放日,SEGi学子受益匪浅
SEGi砂拉越分校的医学、护理和健康科学学院的20名学生,于2 022年10月4日参访了位于马来西亚砂拉越大学(UNIMAS)的卫生及社区医药机构(IHCM)的开放日。这次参访的目的,旨在让学生们接触分子生物学,并借此增进他们对科技产业的知识和兴趣。 IHCM为砂拉越一家著名的研究所,主要研究各种热带疾病,如肠道病毒、骨痛热症、腺病毒和呼吸道相关疾病。此外,该研究所亦教授不同类型的分子生物学技术,如分子克隆、聚合酶链反应(PCR)、实时PCR、基因组测序和凝胶电泳。点击此处,以阅读全文: https://colleges.segi.edu.my/sarawak/segi-college-sarawaks-medical-students-benefit-from-ihcm-open-day/