Diploma Pemasaran Digital
Course ID : (R2/0415/4/0017)(11/25)(A11332)
Kampus: Kolej SEGi Kuala Lumpur
Peringkat Pengajian: Diploma
Gambaran Keseluruhan Kursus
Dapatkan pengetahuan, kemahiran, teknik dan etika yang menjadi prasyarat untuk melaksanakan strategi yang berkesan dan cekap dalam perniagaan pemasaran produk dan perkhidmatan.
Ketahui cara menganalisis arah aliran pasaran, mentakrifkan pasaran sasaran, mencipta strategi pemasaran dan membuka peluang perniagaan dalam pelbagai bidang pemasaran.
Mengenai realme
realme ialah jenama telefon pintar baru muncul yang mengkhusus dalam menyediakan telefon pintar berkualiti tinggi untuk belia. Ia ditubuhkan secara rasmi pada Mei 2018 oleh pengasasnya Sky Li, bersama-sama dengan Madhav Sheth dan pasukan muda dengan pengalaman yang kaya dalam industri telefon pintar di seluruh dunia. realme memberi tumpuan kepada keperluan pengguna dan mempersembahkan produk dengan prestasi yang kukuh dan reka bentuk yang bergaya dalam konteks e-dagang yang luas.

Syarat kemasukan
SPM / O-Level atau setaraf dengan 3 kredit
UEC dengan 3 kredit
SKM Berkaitan Tahap 3
Sijil Berkaitan atau yang setaraf dengannya
MQA-APEL T4
Struktur dan modul program
Tahun 1
Pengenalan kepada Perniagaan
Mikroekonomi
Latihan Bahasa Umum
Perakaunan Kewangan 1
Analisis Data
Bahasa Inggeris Akademik
Bahasa Melayu Komunikasi 1 (Pelajar antarabangsa)
Pengajian Malaysia 2 (Pelajar tempatan)
Prinsip Pengurusan
Komunikasi Perniagaan
Pengenalan kepada Pemasaran
Minda Pertumbuhan / Bahasa Kebangsaan A*
Tahun 2
Makroekonomi
elektif
Pemasaran Digital dan Perkhidmatan
Tingkah Laku Pengguna
Kemahiran Digital Gunaan
elektif
Pemasaran Media Sosial
Revolusi Perindustrian 4.0 di Malaysia
Pengurusan Pemasaran
Pemasaran Digital
Undang-undang Perniagaan dan Syarikat
Elektif (BARU)
Pengurusan Kokurikulum
Tahun 3
Jualan Peribadi
Komunikasi Pemasaran Bersepadu
elektif
Penyelidikan Pemasaran
Internship (SEGi Sarawak Sahaja)
Bantuan Kewangan / Pembiayaan
PTPTN
KWSP
HRDF
Ansuran Bulanan SEGi
Bayaran Permulaan yang Rendah
Peluang kerjaya
Temui konsep pemasaran dalam konteks perniagaan dan sosial yang lebih luas yang berkaitan dengan industri memperoleh kemahiran dan sifat untuk peranan dalam beberapa bidang seperti: Pemasaran, Pengurusan, Perhubungan Awam, Pengiklanan dan Jualan.
Maklumat mengenai akreditasi
Tarikh Pengambilan & Orientasi
Pengambilan
14/1/2025 20/5/2025 9/9/2025
Tarikh Orientasi
13/1/2025 19/5/2025 8/9/2025
Pengambilan
18/1/2025 24/5/2025 13/9/2025
Tarikh Orientasi
18/1/2025 24/5/2025 13/9/2025

Membawa Industri ke dalam Bilik Darjah
Program perniagaan kami membawa industri terus ke dalam bilik darjah. Direka bentuk bersama, disampaikan bersama dan dinilai bersama oleh pemimpin industri, pelajar bekerja pada projek kehidupan sebenar dengan MNE, PKS, usahawan dan eksekutif tertinggi, memperoleh pengalaman praktikal dan pandangan yang membezakan mereka dalam dunia perniagaan.